Connect with us

Actualitate

Poate angajatorul obliga angajații să se testeze 
pentru Sars-Cov2?

Published

on

covid angajat alba iulia

Ghidul angajatorului privind măsurile de gestionare a infecției cu COVID-19 la locul de muncă

În legătură cu relațiile de muncă pe perioada existenței virusului Sars-Cov2, a fost elaborat ”Ghidul angajatorului privind măsurile de gestionare a infecției cu COVID-19 la locul de muncă”, care se bazează pe resurse, orientări și directive publicate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), guverne, patroni și Organizații patronale (OP).

Acest ghid a fost publicat de Camera Australiană de Comerț și Industrie (ACCI). Ghidul a fost elaborat în beneficiul angajatorilor și Organizațiilor Patronale (denumite OP în continuare) din întreaga lume, deoarece acestea se adaptează la schimbările curente, generate de pandemia de COVID-19.

La doar 12 ani, Stănilescu Fernando câștigă trei medalii, una de aur și două de argint

În acest ghid se regăsesc anumite recomandări dar și obligații privind modalitatea de gestionare a anumitor situații la locul de muncă, generate de pandemia de COVID-19.

angajat infectat coronavirus

Angajatorul trebuie să reducă la minimum riscul expunerii salariaților la infecția COVID-19 la locul de muncă și trebuie să se asigure că au fost întreprinse toate măsurile necesare de precauție și practice de prevenire și control împotriva COVID-19.

SONDAJ Alba Carolina TV: alegerile pentru SENAT din 6 DECEMBRIE 2020

“Deși în România nu există o legislație specifică menită a impune angajatorilor responsabilități specifice perioadei pandemiei la locul de muncă, cea mai mare parte a legislației naționale privind ocuparea forței de muncă și securitatea și sănătatea la locul de muncă obligă angajatorii să ofere și să mențină, după cum este firesc, un loc de muncă sigur pentru a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor și a altor persoane în toate aspectele legate de muncă.” afirmă Lucian Pop, avocat Iordăchescu & Asociații.

SONDAJ Alba Carolina TV: alege pentru CAMERA DEPUTAȚILOR din 6 DECEMBRIE 2020

Astfel, potrivit art. 175 din Codul muncii, ”angajatorul are obligația să asigure securitatea și sănătatea salariaților în toate aspectele legate de muncă”. Potrivit alin. 3 din același articol, ”obligațiile salariaților în domeniul securității și sănătății în muncă nu pot aduce atingere responsabilității angajatorului.” Conform alin. 4, ”măsurile privind securitatea și sănătatea în muncă nu pot să determine, în niciun caz, obligații financiare pentru salariați.”

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp

Publicitate TV

Facebook

Urmăreşte-ne pe YouTube

Actualitate

Social

Ultimele comentarii

Sănătate