Connect with us

Actualitate

Combaterea Muncii Nedeclarate: I.T.M. Alba Intensifică Controalele și Sancționează Abaterile în 2025

Published

on

itm alba

Programul cadru de acțiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2025: Combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, prioritate esențială

Conducerea Inspecției Muncii a aprobat Programul cadru de acțiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2025, stabilind astfel că un obiectiv prioritar al inspectoratului este combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate. Această inițiativă are ca scop descurajarea și diminuarea fenomenului, ce reprezintă o formă de evaziune fiscală.

În prezent, I.T.M. Alba desfășoară Campania națională de informare și conștientizare, referitoare la prevederile Legii 367/2022 privind dialogul social, activitate care se va desfășura pe parcursul anului 2025, în perioada 01.01.2025-31.12.2025.

Activitățile inspectorilor de muncă se concentrează în mod special pe sancționarea muncii nedeclarate și subdeclarate. Rezultatele obținute la nivelul județului Alba în perioada 27.01.2025-31.01.2025, în cadrul activității de control, sunt următoarele:

În domeniul relațiilor de muncă:

  • Total unități controlate: 40
  • Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 897 (din care 421 femei)
  • Număr de deficiențe constatate: 80
  • Număr de sancțiuni aplicate angajatorilor: 11 (4 amenzi, totalizând 22.000 lei, și 7 avertismente)

Principalele deficiențe constatate în controale:

  • Nerespectarea evidenței corecte a timpului de lucru;
  • Neimplementarea măsurilor obligatorii stabilite în controalele anterioare;
  • Neeliberarea adeverințelor de vechime la încetarea activității;
  • Absența clauzelor privind repartizarea programului de lucru în contractele de muncă cu timp parțial;
  • Neplata salariilor conform termenelor stabilite în contractele de muncă;
  • Neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă;
  • Nerespectarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • Lipsa dovezii de înmânare a unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • Dosarele personale incomplete;
  • Negocierea colectivă neinițiată la nivelul unității;
  • Ne păstrarea copiilor contractelor individuale de muncă la punctele de lucru ale societății.

În domeniul securității și sănătății în muncă:

  • Număr total unități controlate: 25
  • Număr deficiențe constatate: 41
  • Număr de măsuri dispuse: 41
  • Număr de angajatori sancționați: 14
  • Număr de sancțiuni aplicate: 17 (1 amendă de 5.000 lei și 16 avertismente)
  • Număr evenimente cercetate: 1
  • Număr acțiuni de informare/conștientizare angajatori: 1

Principalele deficiențe stabilite în controale:

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate după examinarea medicală la angajare și/sau periodică;
  • Absența evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate;
  • Neglijența în autorizarea inițială și verificările periodice ale echipamentelor tehnice;
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor;
  • Organizarea necorespunzătoare a activităților conform reglementărilor actuale;
  • Nerespectarea instrucțiunilor de securitate a muncii;
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenelor medicale necesare.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp

Urmărește-ne pe TikTok

Urmărește-ne pe Facebook

Urmăreşte-ne pe YouTube

Urmăreşte-ne pe Instagram

Actualitate

Social

Ultimele comentarii

Sănătate