Connect with us

Actualitate

Carrefour dispare din România! De ce vând francezii și cine vrea să cumpere

Published

on

Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai importanţi jucători din retailul alimentar din România, a demarat formal procesul de vânzare a operaţiunilor sale locale.

Operaţiunea are loc în contextul în care grupul îşi reevaluează portofoliul internaţional, vizând o “optimizare” / reducere a perimetrului de activitate în pieţe considerate non-core.

Deocamdată nu a fost anunţat un cumpărător final. Surse din presă indică faptul că BNP Paribas este consultant în procesul de identificare a ofertanţilor. Se menţionează că printre potenţialii cumpărători ar putea fi lanţuri locale sau fonduri de investiţii interesate să intre / crească în comerţul modern din România – conform economedia.ro

De ce se vinde

Sunt mai mulţi factori care converg în motivarea deciziei:

  • În ciuda faptului că România apare ca piaţă în creştere pentru Carrefour — în primele nouă luni ale anului 2025, vânzările locale ale Carrefour România au atins circa 2,29 miliarde €, +1,9% faţă de anul anterior.
  • Totuşi, avansul s-a temperat puternic: în al treilea trimestru creşterea like-for-like (adică excluzând deschideri noi) s-a limitat la doar +0,2% pentru România.
  • Situaţia macro-economică şi reglementările locale au creat presiune: deciziile guvernamentale privind plafonarea adaosurilor comerciale, obligaţii crescute pentru retaileri de a comercializa produse locale, precum şi un context de austeritate care afectează încrederea consumatorilor.
  • Din perspectiva grupului, se marchează o schimbare strategică – reevaluarea tuturor liniilor de business şi modelelor organizaţionale prin planul “Carrefour 2026”.

Ce presupune vânzarea la nivel local

  • În România, Carrefour operează în prezent o reţea extinsă: circa 458 de magazine (55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate şi 28 de tip soft discount) la momentul analizat.
  • Vânzarea ar putea însemna cedarea întregului portofoliu sau piese semnificative din acesta (magazine, active, unităţi). Analistul citat în presa locală vorbeşte despre “tatonarea vânzării operaţiunilor din regiune, inclusiv România”.
  • Compania a precizat: „Grupul a iniţiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activităţi, care acoperă toate liniile de business şi modelele organizaţionale. Această evaluare a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piaţă.”

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp

 

 

Urmărește-ne pe TikTok

Urmărește-ne pe Facebook

Urmăreşte-ne pe YouTube

Urmăreşte-ne pe Instagram

Actualitate

Social

Ultimele comentarii

Sănătate